9 kwietnia 2014

Scaling wstęp

Patrząc wstecz na ostatnie kilka lat programowania, zdałem sobie sprawę, że nie było wiele lekcji, za to musieliśmy się wiele nauczyć na własnej skórze. Zbudowaliśmy kilka rozsądnie dużych systemów danych, a tam kilka rzeczy które mogły by być rozwiązane inaczej. Naprawdę żałuję, że nie znałem ich wcześniej.

Nie są to jakieś magiczne i nieznane rozwiązania - wszystkie one są dobrze udokumentowane, jeśli wiesz gdzie szukać. Są to rzeczy rodzaju, że łapię się za głowę "Nie mogę uwierzyć, że tego nie wiedziałem, że jestem aż tak głupi". Mam nadzieję że nie jestem jedynym, który rozpoczął pracę nie wiedząc tych rzeczy. Postaram się je tu spisać. Polecam każdemu kto ma konieczności skalowania systemu.

Rodzaj systemu mówię to backend danych internetowej / mobilnej aplikacji z milionem użytkowników (to rząd wielkości ) . W skali od Google, LinkedIn, Facebook czy Twitter ( to setki milionów użytkowników ), będziesz miał zupełnie inny zestaw problemów, ale i większy zespół doświadczonych programistów wokół ciebie. Skala około milion użytkowników jest interesująca , ponieważ jest osiągalna dla małego zespołu z odrobiną szczęścia i dobrych umiejętności marketingowych. Jeśli brzmi to jak opis twojego projektu, oto kilka rzeczy o których warto pamiętać.